SEEKOR kuda terpelanting akibat hentaman kuat sebuah kereta
peserta Rali Argentina di General Roca Ahad lalu.



BUENOS AIRES - Seekor kuda liar melambung hampir 10 meter ke udara selepas haiwan itu bertembung dengan sebuah kereta lumba, lapor sebuah akhbar semalam.

Rakaman video kemalangan dahsyat itu yang berlaku ketika Rali Argentina berlangsung pada Ahad lepas menunjukkan seorang pemandu, Federico Villagra merempuh kuda tersebut dengan kereta Mitsubishi Evo yang dipandunya.

Haiwan itu cedera teruk dan terpaksa dihapuskan selepas ia tiba-tiba berkeliaran di litar perlumbaan tersebut.
Dua ekor kuda lain yang turut berada di litar itu berjaya mengelak daripada dilanggar kereta Villagra.

Sebuah akhbar Argentina melaporkan di sebalik pelanggaran dahsyat itu, Villagra hanya mengalami cedera ringan dan hanya kehilangan 30 saat masa perlumbaan.

"Saya terkejut melihat kuda-kuda itu melintas. Seekor daripadanya melanggar cermin hadapan kereta saya dan terpelanting ke belakang kereta," katanya. - Agensi



morel of the stori..... lebey selamat naik keta ralli dari naik kuda!!!!!

aku simpati pada kuda malang nih!!!

Hari ni nak share pasal video makhluk2 aneh yang pernah dirakam didalam dunia. Enjoy the video...

al quran terbakar

Bersempena dengan Nifsu Syaaban hari ini, pagi ini kami hidangkan kepada anda suatu artikel yang lain sikit. Selalu bergosip sahaja pun tak elok jugak kan? Sekali-sekala apa salahnya merenung keajaiban dan kebesaran agama Islam.

Dari email yang kami terima, ada koleksi gambar-gambar sebuah van yang terbakar. Hangus. Habis hancur semuanya. Tapi di dalamnya ada senaskhah Al-Quran yang tidak terbakar. Kalau difikir secara logik akal selepas melihat keadaan van tue, sepatutnya memang Al-Quran nie pun turut serta hangus. Tapi sesungguhnya kebesaran agama Islam mengatasi segalanya.

Marilah kita bersama-sama sempena dengan Nifsu Syaaban nie mengambil kesempatan untuk memperbanyakkan amal. Semoga semua amalan kita diterima Nya. Renung-renungkan dan selamat beramal.

al quran terbakar

al quran terbakar

al quran terbakar

al quran terbakar

al quran terbakar

al quran terbakar

al quran terbakar

al quran terbakar

al quran terbakar

al quran terbakar

Babi Berwajah Manusia?



Biasa kita dengar cerita pasal manusia berwajah babi (kes-kes menguruskan jenazah) tapi kali ini kat Indonesia dikejutkan dengan fenomena babi yang dilahirkan mirip wajah manusia. Siap ada pusar rambut kat atas dahi lagi.

Kalau diteliti, anak babi ni takde la muka macam manusia sangat. Cuma dia nyaris jadi cyclop (satu mata) je. Cuba tengok betul-betul. Ini kategori 'deformed' dan tumbesaran dia dalam rahim tu terganggu sikit dan akhirnya tak berapa nak jadi. Tu nampak macam ada dahi, hidung mancung (memang babi hidung mancung beb..)

Dalam rahim ye adik-adik, pembesaran tu (pertumbuhan daging) jadi dari kiri dan kanan dan bercantum di hadapan muka (sebab tu kita ada.. apa tu.. yang antara hidung ngan bibir tu..). Kes babi ni dia
terbantut sampai struktur tengkor dia tak sempat mengunjur ke hadapan.
Tu jadi macam tengkorak manusia.




Anak Anjing Berupa Bayi












Macam-macam hal da..

Gambar Pokok Kelapa Pelik


Pokok kelapa ni bercabang dan mempunyai dahan seperti pokok biasa. Sungguh misteri.

Newer Posts Older Posts Home

Blogger Template by Blogcrowds